Quality time en leugentjes om bestwil - Reisverslag uit Ban Cha Yuang, Thailand van Rachelle Handgraaf - WaarBenJij.nu Quality time en leugentjes om bestwil - Reisverslag uit Ban Cha Yuang, Thailand van Rachelle Handgraaf - WaarBenJij.nu

Quality time en leugentjes om bestwil

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

06 Februari 2014 | Thailand, Ban Cha Yuang

Eenmaal uitgeput aangekomen in Bangkok, zat mammie al op me te wachten. Zij had zelf ook echt amper geslapen, maar ik was blij dat ze toch maar naar het vliegveld was gekomen ipv dat ik naar haar toe ging. Nu konden we namelijk meteen naar het hotel. Dat hotel was echt abnormaal, super mooi! En ja hoor natuurlijk precies voor het hotel moest ik overgeven (sorry voor deze info hihi), maar was echt dramatisch. We waren allebei moe dus gingen eerst nog maar even slapen in onze heerlijke bedjes. Ik was nog steeds een beetje misselijk, maar we besloten wel de stad in te gaan. Naar een rooftopbar. Was echt luxe! Eten kon in helaas alleen niet omdat ik zo misselijk was. We gingen met de tuktuk terug naar het hotel was de bedoeling. Nou, die man zag er al uit of hij niet echt wist waar het hotel was, maar we stapte toch maar in. Ik was zo misselijk dus toen hij stopte stapte ik meteen uit en moest ik overgeven.. Die stomme tuktukdriver moest keihard lachen en reed weg. Daarna kwamen me moeder en ik er pas achter dat hij ons ook nog is op een verkeerde plek had afgezet en moesten we nog tien minuten lopen!

We zijn ook zo naief, want wat er daarvoor ook al gebeurt was: We zouden de tweede dag met de trein in de avond naar chiang mai vertrekken. Had het reisbureau in plaats van bangkok naar chiang mai een treinticket van chaing mai naar bangkok geregeld. Wij moesten dus snel een ander ticket bij het trein station gaan regelen. Toen wij daar aan kwamen, bleken er geen plekken meer beschikbaar te zijn. Bangkok was nog vol met protesten dus wij wilden eigenlijk echt weg. Nou die vrouw die ons hielp, had wel een oplossing. Ze nam ons mee naar een of ander achteraf kamertje met een bureautje en daar kon een andere vrouw met veel te vlotte praatjes nog wel een ticket regelen voor veel meer geld natuurlijk. Ook al deed ze of wij echt blij ermee moesten zijn en dat we echt geluk hadden dat ze nog wat kon regelen. Wij die tickets kopen natuurlijk, bleek die dag erna in de trein dat er nog super veel lege plekken waren! Lekker opgelicht dus haha, gelukkig vergoedde het reisbureau het wel aan ons. Maar echt ziek dat zelfs die man aan de balie eraan mee werkte, want die liet een scherm zien met dat alle plekken vol waren!

Ons tweede dagje bangkok was wel echt leuk. We zijn naar de weekend markt geweest. Een hele grote markt met echt heel veel leuke goedkope kleding en souvenirs. Natuurlijk weer veel te veel gekocht.Toen zijn we dus richting chaing mai gegaan met de trein. Echt heel leuk is dat, en je kan heerlijk slapen.

Ons hotel in chaing mai was een oase van rust. Het lag wel een stukje van het centrum af wat af en toe onhandig was, want taxichauffeurs wisten niet waar ze ons heen moeten brengen. Elke keer was het weer een zoektocht, waardoor ze veel langer onderweg waren. Het lag naast de mae ping river en daar hadden we ook uitzicht op. De eerste dag gewoon gerelaxed bij het zwembad en in de avond kregen we een echte aziatische bbq. Die dag erna zijn we de stad gaan verkennen en hebben we lekker lang op terrasjes gezeten, om uit te zoeken wat we allemaal zouden gaan doen de hele week.

Een dagje zijn we met een persoonlijke gids naar doi suthep geweest. Dat is een tempel op een berg. Nou dat was dus echt niks voor ons. Die gids die rende echt overal doorheen met ons erachteraan en het was een thai die nederlands had geleerd. Echt niet te verstaan dus, ik dwaalde echt af en dacht laat me zelf maar kijken. Mams deed nog wel beleefd en geinterreseerd. Maar die vertelde dat ze de helft ook niet verstond en dat hij thais engels en nederlands dor elkaar gebruikte. Echt hilarisch, we kwamen niet meer bij op een gegeven moment. Toen we eindelijk zelf mochten kijken zijn we maar wat gaan eten omdat we er helemaal klaar mee waren haha. Die dag erna zouden we echter nog een keer dezelfde gids hebben voor een uitstapje van een HELE DAG. Dat wilde we echt niet dus we probeerde te cancelen maar omdat het al avond was kon dat niet meer. We wisten echt niet wat we moesten doen.. Gelukkig hadden we een heel aardig meisje werken bij het hotel die ons hielp. Ze zei dat we gewoon moesten zeggen dat een van ons ziek was. We voelden ons zooo slecht! We hate lies. Maarja het was de engige optie dus het moest maar. We waren allebei zo zenuwachtig haha. Die ochtend snel ontbeten en ik wachtte die man op bij de receptie. Nou was allemaal prima, maar toen liep hij opeens het park op! Mams zat nog lekker te ontbijten. O ik was zo gestressd en mam moest toneel spelen dat ze zich niet lekker voelde. Echt karma dus! Liegen loopt nooit goed af. Gelukkig geloofde die man het wel en vertrok hij na een uurtje weer. Toen zijn mam en ik met de taxi naar de mae sa waterfall gegaan. Veel beter was echt een leuk dagje. Deze waterval had tien levels en we zijn helemaal tot de bovenste gekomen! Ook heb ik nog even gezwommen, was heel lekker en echt een leuke dag. Verder ook nog naar een nietboeiende orchideeentuin geweest en lekker thais gelunchd.

We hadden bij het hotel ook erg aardige buren. Zij kwamen uit belgie en zaten op het parkje voor twee maanden. Daarom hadden zij ook fietsen mee, zodat ze lekker de omgeving konden verkennen. Ze hadden aan ons aangeboden dat wij ok wel een dagje hun fietsen mochten lenen, en dat aanbod namen wij natuurlijk aan!Die dag zijn wij dus een beetje gaan touren dor chiang mai. Er zou maar 1 weg heel makkelijk zijn, maar natuurlijk reden moeders en ik weer helemaal fout. Gelukkig kwamen met een aantal omwegen wel bij hetzelfde engelse cafeetje met een tuin uit en hebben we lekker scones gegeten met een theetje erbij. Echt heel mooi daar, maar ik vraag mij af of er ooit iemand anders komt. Was namelijk super afgelegen, dus waarschijnlijk echt twee klanten per week. Toch fijn dat het bestaat. Die avond weer met ons gidsje een cruise gaan doen met thais eten. Echt lekker tom yan kun soup ofziets. Met allemaal visjes erin.

Hoogtepunt van het weekje vond ik toch wel The Elephant Nature Park. Echt een aanrader! Het is een park voor mishandelde olifanten, opgericht door een thais vrouwtje met passie voor olifanten. Elke keer koopt zij olifanteneigenaren uit om de olifanten een beter leven te geven. Vroeger werden olifanten gebruikt om te werken maar dat is nu illigaal in thailand. Wel worden olifanten nog voor toerisme ingezet, en twee mensen op zijn rug kan een olifant echt niet aan. Je zag op het park ook veel olifanten met ingezakte ruggen echt zielig. De dag bestond uit rondlopen over het park, een documentaire, eten geven en de olifanten laten baden. Ook kon je op de foto:) We ontmoeten daar een stel uit brazilie die een reis over de hele wereld aan het maken waren een jaar lang. Ze waren helemaal klaar met hun te drukke leven in een drukke stad en zijn er gewoon even tussenuit gegaan. Als ze terug komen pakken ze het heel anders aan en vanuit elk land namen ze iets mee om toe te passen in de rest van hun leven. Dat vond ik wel een mooi verhaal. Altijd fijn om je te beseffen dat je je leven helemaal om kan gooien.

Roos kwam die dag ook aan en nadat we naar de zaterdagmarkt waren geweest, zijn we met haar gaan eten. Die dag erna zijn we met haar door de stad gaan lopen en hebben we twee niet boeiende musea bezocht. Maandag hebben we met roos bij het zwembad gelegen en weer lekker gebbqd. Dinsdag was mamma haar vertrekdag en wilde wij nog even lekker bij een restaurantje in de buurt gaan eten. Maar ja hoor, de enige dag dat het restaurantje dicht was, was natuurlijk dinsdag! Toen zijn we maar broodjes gaan halen en hebben we bij het zwembad gelegen, wachtend op onze taxi. Toen kon het echte backpacken beginnen! To be continued..

• 06 Februari 2014 - 10:05

Lisa:

Hoi Rach,

Echt super leuk allemaal! Haha die thaise gids..... En leuk he die olifanten echt mega!!

Nou Succes met je volgende avontuur geniet er van!

Dikke knuf

• 06 Februari 2014 - 12:41

Linda:

Leuk om te lezen Rachel! Geniet ervan!!
    Kus

• 06 Februari 2014 - 21:38

Doris:

Heyyyy kotsie hahaha, hoogtepuntje van het verhaal dat snap je! We missen je hoor! x